بلاگ

نکات نگهداری و تعمیر اره برقی دوو

نحوه نگهداری اره دوو
5/5 - (1 امتیاز)

اره برقی و کاردبرد آنها

گاهی اوقات نیاز هست تا ما درختانی را قطع کنیم و یا شاخه های اضافی آن را برش دهیم . این کار در زمان های قدیم به وسیله اره دستی انجام می شد. ولی با گسترش و فن آوری نسل جدیدی از اره ها عرضه شده و کار را برای ما آسان تر و سریع تر کرده اند. که به اره برقی و یا اره بنزینی و موتوری شناخته می شوند. در این مقاله به بررسی نکات نگهداری و تعمیر اره برقی دوو و همچنین نحوه نگهداری اره موتوری و تعمیر آن خواهیم پرداخت.

 

تفاوت اره برقی و اره بنزینی (موتوری)

اره برقی دوو یا اره بنزینی وسیله ای است که برای بریدن درختان و چوب استفاده می شود. و عمده کارایی آن در نجاری و یا جنگلداری و باغبانی است. اصلی ترین تفاوت اره برقی و اره موتوری در نوع سوخت مصرفی آن ها است. که در پایین توضیح داده شده است.

  • اره برقی: اره برقی به وسیله ی جریان الکتریکی کار می کند. اره برقی دوو به دلیل اینکه با انرژی الکتریکی کار می کند دیگر نیازی به مخزن بنزین وجود ندارد و تنها دارای یک مخزن روغن است. همچنین سر و صدای کم تر و قدرت کمتری نسبت به نوع بنزینی دارد.
  • اره موتوری: اره موتوری دوو یا اره بنزینی ، همانطور که از اسمش پیداست با بنزین کار می کند ، دارای دو عدد مخزن است که مخزن بزرگ تر برای بنزین و مخزن کوچک برای روغن بکار می رود. قدرت بیشتر و صدای نسبتا بالاتری دارد.

توجه: در مخزن بزرگتر از ترکیب بنزین و روغن استفاده می شود و مخزن کوچک تر برای روغن بوده که جهت پمپاز روغن روی تیغه است .در ادامه به نکات نگهداری و تعمیر اره برقی دوو می پردازیم.

  • دیگر تفاوت اره برقی با اره بنزینی ، قیمت آن است. و اره بنزینی به مراتب قیمت بالاتری دارد.

قیمت اره دوو

نکات مهم برای نگهداری و تعمیر اره برقی Daewoo

برند دوو یکی از خوشنام ترین تولید کنندگان اره های برقی و بنزینی در جهان است و کیفیت قابل قبولی دارد. در ادامه به  نکات نگهداری و تعمیر اره برقی دوو و نحوه نگهداری اره موتوری اشاره کرده ایم.

  • تمیز کاری : اره را باید به طور مرتب تمیز کرده ، در صورت لزوم باید وضعیت فیلتر هوا را بررسی کرده و آن را تمیز کنید. احتمال دارد به مرور زمان و استفاده از اره برقی دوو پیچ و مهره های دستگاه شل شوند. پس باید آنها را نیز مورد بازبینی قرار دهید.
  • روانکاری و گریسکاری : سعی کنید به طور مرتب بعد از استفاده متوالی از دستگاه سطح تیغه و زنجیر را بررسی کنید و آن را روغن کاری کنید. و همیشه سعی کنید زنجیر اره موتوری را تیز نگه دارید.
  • نحوه نگهداری اره دوو

روغن مورد استفاده در اره بنزینی :

اره موتوری یا همان بنزینی دارای موتور دو زمانه است و باید در درون مخزن بنزین آن کمی روغن را با بنزین ترکیب کنید . ترکیب نشدن روغن سبب مشکلاتی در کارکرد دستگاه می شود. برای تهیه روغن مخصوص موتور های دوزمانه می توانید با مراجعه به تعویض روغنی ها یک لیتر روغن مخصوص موتورهای دو زمانه و یا همان قایق موتوری ها خریداری نمایید.

 آشنایی با تعمیر اره بنزینی

اگر اره موتوری دوو نیاز به تعمیر داشته باشد و شما همچنان از آن استفاده بکنید سبب آسیب جبران ناپذیری خواهد شد و امکان دارد که اره از کار بیفتد و بلا استفاده شود. خرابی اره  موتوری به دلایل مختلفی روی می دهد در ادامه مقاله نکات نگهداری و تعمیر اره برقی دوو برخی از دلایل و عیب یابی اره موتوری در پایین اشاره می کنیم.

اره بنزینی دوو

  • روشن نشدن اره : در این حالت باید شمع ها ، کویل ( سیستم جرقه زنی ) ، کاربراتور را مورد بررسی قرار دهید.
  • اره بنزینی روشن شده و دوباره خاموش شود: اگر این مورد برای ما به وجود آمد مواردی همچون کاربراتور ، فیلتر سوخت و فیلتر هوا ، جرقه گیر شمع را بررسی کنید.
  • ایراد زنجیر اره بنزینی : گاهی اوقات زنجیر اره بنزینی دچار مشکل می شود و نمی چرخد. اگر این مشکل را پیدا کردید. کلاچ را بررسی کنید احتمالا لنت های کلاپ فرسوده شده باشد که در این حالت لنت ها با درام کلاچ درگیر نمی شود. اگر لنت های کلاچ فرسوده شوند باید کل مجموعه کلاچ تعویض شود.
  • اره بنزینی خوب نمی برد : در این حالت احتمال دارد تیغه ها کند شده باشند.
  • دود کردن بیش از حد : نسبت بنزین و روغن را مورد بازبینی قرار دهید. نسبت بنزین به روغن باید در حدود 50 به 1 یا 40 به 1 باشد که مناسب خواهد بود. برای عملکرد خوب بهتر است تا 80 درصد مخزن را پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *