بلاگ

چرا خرید موتور پمپ برای خانه و باغ واجب است

پمپ کشاورزی
Rate this post

لزوم استفاده از موتور پمپ

با توجه به رشد جمعیت لزوم استفاده مناسب تر از منابع سطحی و زیرزمینی آب امری اجتناب ناپذیر است. هرچند که منابع آب موجود در کره زمین بسیار زیاد است، 97.5 درصد از آنها شور است. برای همین ما باید در مصرف آب شیرین که یک منبع با ارزش می‌باشد صرفه جویی کنیم. علاوه بر آن کمی بیش از 1.76 درصد از آبهای موجود در کره زمین به صورت بلورها و یا رودخانه های یخی از دسترس خارج شده است. از این رو همواره سعی براین بوده که آب را با موتور پمپ مکانی که آب در دسترس است. به یک مکان دیگر انتقال دهیم.

پمپ کشاورزی

تاریخچه استفاده از الکتروپمپ

این عمل انتقال آب با استفاده از یک تجهیز به نام پمپ صورت می‌گیرد. در ابتدا و قبل از اختراع پمپ با استفاده از پمپ های دستی این کار انجام می‌شد. اما با گذشت زمان و با اختراع موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز پمپ ها از طریق موتور تامین می‌شد. امروزه صنعت این ماشین در دنیا با بیش از چهار میلیون تولید از انواع مختلف پیشرفت های بسیار زیادی کرده است. البته امروزه از موتور پمپ‌ها برای استفاده در انتقال بسیاری از سیالات استفاده خواهد شد.

پمپ باغبانی

کاربرد موتور پمپ‌ها

الکتروپمپ کاربردهای زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها استفاده در کشاورزی می‌باشد. قیمت موتور پمپ کشاورزی در مقایسه با نوع خانگی به دلیل توان و قدرت مکش قوی‌تر بیشتر می‌باشد. در کشور ما ایران، به دلیل بارندگی کم در سال های گذشته استفاده از پمپ باغبانی بیشتر شده است. کشاورزان بدون استفاده از این ابزار باغبانی عملا قادر نخواهند بود زمین و یا باغ خود را اداره کنند. یک کشاورز برای هرگونه آبیاری نوین یا سنتی باید از یک الکتروپمپ استفاده کند.

الکتروپمپ کشاورزی

از این ابزار کشاورزی در آبیاری های سنتی قطره بارانی ثابت و کلاسیک و دیگر انواع آبیاری استفاده خواهد شد. اصول و قواعد انتخاب بهترین موتور پمپ به ویژه برای کاربرد کشاورزی پیچیده است. به همین دلیل برای استفاده از  الکتروپمپ در یک حالت کلی شما قطعا به یک کارشناس کشاورزی نیاز پیدا خواهید کرد.

پمپ کشاورزی

موتور پمپ خانگی

استفاده از پمپ تنها برای مصارف و آبیاری زمین کشاورزی محدود نمی‌شود و برای مصرف خانگی نیز لازم است. در بسیاری از آپارتمان ها و منازل که میزان فشار آب در آن ناحیه کم می‌باشد داشتن الکتروپمپ کاملا ضروری است. با نصب موتور پمپ منزل فشار آب موجود در ساختمان به میزان زیادی افزایش یافته که البته با قطع برق پمپ نیز از کار خواهد افتاد.

الکتروپمپ

تفاوت عمده ای که موتور پمپ‌های کشاورزی و خانگی دارند نوع منبع انرژی برای پمپ آنها است. معمولا منبع توان پمپ‌های کشاورزی سوخت بنزین و گازوییل است. اما برای پمپ‌های خانگی از برق خانگی استفاده خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *