بلاگ

راهنمای خرید اره گردبر و معرفی کاربرد آن

اره گردبر
Rate this post

ابزار اره گردبر یا اره دیسکی، یکی از پر کاربردترین و پرمصرف ترین دستگاه ها در صنایع چوب و نجاری است. برش چوب و صفحات چوبی با دقت و ظرافت بسیار بالا، یکی از مواردی است که در صنایع چوب بسیار مهم می باشد و برای صنعتگران و هنرمندان این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار بوسیله اره هایی که برای این منظور طراحی شده اند انجام می شود. اره گردبر 1300 وات دوو و اره گردبر 1500 وات دوو دو مدل از بهترین های این دستگاه در بازار می باشد. علاوه بر این ما در این جا قصد داریم شما را با راهنمای خرید و نکات مهم در انتخاب اره گردبر آشنا کنیم.

 

از انواع اره های گردبر می توان به اره گردبر برقی، شارژی، بنزینی، نفوذی و مینی اشاره کرد.

 

 

اره گردبر چیست؟

اره گردبر
از مهمترین اره های موجود در بازار جهت برش های دقیق و تمیز در برش نهایی قطعات اره دیسکی یا اره گردبر است که براساس نوع تیغ مورد استفاده روی آن برای برش چوب یا ام دی اف می توان آن را بکار برد و برش های دقیق و تمیزی را انجام داد.

در ضمن این دستگاه در انواع هنرهای چوبی به کار می رود و برای کاربردهای متنوع این ابزار جایگزینی وجود ندارد.

این ابزار، در برشکاری اولیه به شکل دست آزاد و همراه با گونیا بکار برده می شود که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارد.

تیغه اره هایی که روی این نوع اره  قرار می گیرند متنوع هستند و این موضوع یکی دیگر از قابلیت های این ابزار به شمار می رود. برای برش چوب و ام دی اف از تیغه های الماسه ای استفاده می شود.

این دستگاه دارای اندازه های متفاوتی است که براساس نوع و اندازه اره، تیغه های کوچک و بزرگ روی آن قرار می گیرد.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید سشوار صنعتی و معرفی کاربردهای آن

 

اره گردبر برقی

یکی از پرکاربرد ترین اره های گردبر نوع برقی آن است که دارای تیغه های مختلف در سایزهای متفاوت است و متناسب با هر نوع کاری سایز اره مناسب با آن وجود دارد.

اره گردبر شارژی

اره گردبر
اره گردبر شارژی در بین ابزارهای مورد استفاده در صنایع چوب کاربرد فراوانی دارد و در بسیاری از کارگاه های ساخت و خدمات دکوراسیون و کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین این دستگاه به علت شارژی بودن و قابل حمل بودن در هنگام نصب کابینت و دکوراسیون های خانگی یا دکور نمایشگاه ها بسیار کاربرد دارد و از انعطاف پذیری بالائی برخوردار است و می توان از آن در هر جایی بدون نیاز به برق شهری و بدون نیاز به توجه و مراقبت از سیم برق دستگاه به آسانی استفاده کرد.

اره دیسکی بنزینی

اره گردبر
در جاهایی مانند کارخانه های چوب بری یا مزارع تولید چوب یا جنگل ها که کار چوب بری انجام می دهند در برخی مواقع برای برش های دقیق و تمیز نیاز به اره گردبر دارند که بوسیله آن الوارهای تمیز و دقیق بسازند.

به همین سبب به دلیل نبود برق در این مکان ها چه برای شارژ کردن باتری ها و چه برای اتصال اره به برق، باید از ابزارهایی استفاده کنند که با انرژی سوخت های فسیلی مانند بنزین کار می کنند.

 

اره گردبر نفوذی

اره گردبر
اره نفوذی یکی از انواع این نوع اره است که براساس کار این اره که برش های طولی دقیق و تمیز است قابلیت حرکت برروی ریل را دارد تا علاوه بر کاررایج خود بتواند با دقت بیشتری در طول الوار یا تخته حرکت کند و برش هایی با زوایای گوناگون و با عمق برش های مختلف را ایجاد کند.

 

مینی اره گردبر

بعضی از شرکت های تولید کننده ابزارهای برقی نوعی از اره گردبر را وارد بازار کردند که روی پلتفرم و بدنه مینی فرز ساخته شده است.

در این ابزار روی یک مینی فرز برای برش چوب متعلقاتی اضافه شده است. همچنین در این نوع اره می توان به راحتی تیغ اره چوب بر را با سایز های کوچک تر روی آن نصب و آن را به عنوان اره گردبر بکار برد.

 

انواع اره گردبر براساس مکانیزم آن

اره گردبر

نوع اول: شفت موتور به طور مستقیم به تیغ اره متصل شده است.

نوع دوم: شفت موتور توسط یک چرخ دنده مارپیچ به تیغ اره متصل می شود.

 

انواع اره گردبر براساس کاربرد آن

 فلز بر: یکی از مهمترین اره های گردبر اره ی فلز بر است که دارای تیغه اره های متفاوت از نوع چوب بر می باشد و البته مقدار چرخش و دور آنها نیز با اره گردبرهای چوب بر نیزمتفاوت است و فقط از لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربرد با نوع چوب بر یکسان است.

بتن بر: از انواع اره گردبرها می توان به اره های بتن بر نیز اشاره کرد که می توان از آن ها برای برش بتن ، مصالح ساختمانی ، آسفالت ، کاشی و سرامیک و انواع مصالح ساختمانی مانند سنگ و آجر و … استفاده کرد. اره های بتن بر در دو نوع برقی و بنزینی وجود دارند که با توجه به مکان استفاده، می توان هریک از آن ها را بکار برد.

 

ویژگی ها ی اره گردبر

اره گردبر

برش با زاویه: یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه توانایی برش با زوایای مختلف است که برای فارسی بری یا برش های طولی با زاویه های مختلف بکار می رود.

قابلیت تنظیم عمق برش: تنظیم عمق برش در اره گردبر مانند تنظیم زاویه در آن توسط یک شیار که اندازه گذاری روی آن درج شده است انجام می شود.

کفی یا صفحه کفی اره گردبر: قسمت کفی که قسمت های تنظیم عمق برش و تنظیم زاویه و کفی اصلی روی این قسمت قرار دارد.

محافظ تیغه اره: یکی از اجزای مهم در اره گردبر که روی تیغه اره را به طور کامل می پوشاند و در هنگام کار و برش به صورت خودکار به عقب رفته و از جلوی خط برش و از جلوی تیغه اره کنار می رود، محافظ تیغه اره است.

اهرم یا شاسی قفل تیغه اره: برای عوض کردن تیغه اره یک شاسی یا اهرم وجود دارد که با فشار دادن آن شفت اره قفل شده و می توان بوسیله یک آچار مهره وسط تیغه اره را باز کرد و تیغه اره را عوض کرد.

پورت خروجی گرد و غبار و خاک اره: یک خروجی برروی محافظ ثابت اره گردبر در جهت گردش تیغه اره قرار دارد که بوسیله آن خاک اره حاصل از برش به بیرون از دستگاه هدایت می شود.

ترمز تیغه اره گردبر: یکی از ویژگی های بسیار مهم در اره گردبرهای امروزی وجود ترمز تیغه اره است.

نشانگر لیزری خط برش در اره گردبر: در برخی از مدل های این نوع اره یک نشانگر لیزری بر روی دسته جلویی اره قرار دارد که برای تنظیم کردن روی خط برش بکار می رود.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

 

کاربرد اره گرد بر

  •  در نجاری
  • در کابینت سازی
  • در ساخت آلاچیق و پرگولا
  • در ساخت خانه چوبی
  • در نصب دیوارکوب و پارکت
  • در ساخت و برش کاری با شابلون های ویژه و خاص

 

نکات ایمنی کار با اره گرد بر

اره گردبر

  • به هنگام تعویض تیغه، دستگاه را از برق خارج کنید.
  • دستگاه دارای یک حفاظ برروی تیغه است که در هنگام برش به صورت خودکار کنار می‌رود. باید عملکرد صحیح این حفاظ چک شود تا در صورت عدم کارکرد صحیح تعمیر شود.
  • در هنگام برش مواد مختلف با گونه های متفاوت ازدستگاه با تیغه و توان مناسب استفاده کنید.
  • در هنگام برش، دستگاه را قبل از تکیه دادن آن به چوب روشن کنید.
  • در هنگام برش از حرکت اضافی عرضی خودداری کنید تا دچار خفتی یا گیر کردن تیغه در شیار برش نشوید.

 

نکات مهم در هنگام خرید اره گرد بر

  • انتخاب قدرت دستگاه با توجه به کاربرد آن
  • نوع تیغه متناسب با کار و فعالیت شما
  • وزن دستگاه
  • قابلیت زاویه دار شدن صفحه

 

یکی از اجزای مهم در اره گردبر که روی تیغه اره را به طور کامل می پوشاند و در هنگام کار و برش به صورت خودکار به عقب رفته و از جلوی خط برش و از جلوی تیغه اره کنار می رود، محافظ تیغه اره است.

 

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که اره گردبر یکی از پرکاربردترین و رایج ترین ابزار در حوزه صنعت می باشد که بوسیله آن می توان انواع برش های دقیق با ظرافت بالا را ایجاد کرد.

از انواع این نوع اره می توان به اره گردبر برقی، شارژی، بنزینی، نفوذی و مینی اشاره کرد. همچنین از این دستگاه علاوه بر چوب می توان برای برش انواع فلز و بتن نیز استفاده کرد.

از ویژگی های این اره می توان به برش با زاویه، قابلیت تنظیم عمق برش، کفی یا صفحه کفی اره گردبر، محافظ تیغه اره، اهرم یا شاسی قفل تیغ اره، پورت خروجی گرد و غبار و خاک اره، ترمز تیغه و نشانگر لیزری خط برش در اره گردبر اشاره کرد.

بیشه کالا فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی ، کشاورزی ، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید اره گردبر را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *