بلاگ

معرفی انواع مختلف اره زنجیری

اره زنجیری
Rate this post

اره برقی یا زنجیری یک نوع اره قابل حمل مکانیکی است. این نوع اره دارای یک زنجیره روان کننده می باشد که بر روی آن دندانه هایی برای برش قرار گرفته است. از این نوع اره برای کار با چوب و مخصوصاً کار بر تنه و کنده درختان به صورت زنده یا قطع شده و یا قطعات بزرگ چوب و یا برای هرس کردن درختان مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار برای نخستین بار در سال ۱۸۳۰ توسط یک پزشک آلمانی برای بریدن استخوان استفاده شد و بعد ها در دهه ۱۹۲۰ میلادی برای نخستین بار این اره ها به وسیله نیروی برق و یا بنزین مورد استفاده قرار گرفت.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اره گردبر و معرفی کاربرد آن

 

کاربرد های اره زنجیری

اره زنجیری

اره زنجیری ممکن است که با بنزین، برق و یا هر منبع انرژی دیگر کار بکند. از این ابزار می توان حتی در حوادث مختلف برای نجات جان افراد، باز کردن مسیرهای بسته شده توسط درختان سقوط کرده و غیره استفاده کرد. اما کاربرد بیشتر آن برای هرس کردن درختان، بهره برداری از چوب درختان جنگل، جلوگیری از انتشار آتش در جنگل ها و همچنین ساخت مجسمه های چوبی یا یخی و بسیاری موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

 

انواع مختلف اره زنجیری

بنزینی

اره زنجیری بنزینی یکی از متداول ترین نوع این وسیله است که هم به وسیله افراد حرفه ای و هم افرادی که کاربری عادی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در این وسیله یک موتور دو زمانه بنزینی تعبیه شده است که با کمک ترکیب سوخت و روغن موجب روانکاری می شود. موتورهای بنزینی از قدرتمند ترین نوع اره های زنجیری هستند که نسبت به سایر مدل ها نیز سریع تر کار می کنند همچنین شایان ذکر است که نسبت به بقیه مدل ها سنگین ترند و همچنین لرزش و صدای بیشتری نیز ایجاد می کنند و به نگهداری و سرویس بیشتری نیز نیاز دارند.

 

برقی

اره زنجیری

اره زنجیری برقی نسبت به مدل های بنزینی کوچک تر هستند و دارای یک موتور برقی می باشند که با استفاده از یک سیم به برق متصل می شوند. این نوع اره های زنجیری از دیگر مدل ها ارزان ترند و دود صدای کمتری نیز تولید می کنند و سبک تر نیز می باشند. این دستگاه برای افراد تازه کار و کسانی که می خواهند در خانه یا کارگاه خود از این وسیله استفاده کنند مناسب است.

 

شارژی

اره زنجیری شارژی یا بی سیم نوع دیگری از اره زنجیری که برای راه اندازی آن از باتری های قابل شارژ استفاده می شود اما شارژ موجود در باتری آنها بسیار محدود است و با استفاده از آن نمی توان به صورت مداوم کار کرد. در ضمن شایان ذکر است که وزن زیاد این باتری ها می تواند موجب سنگینی این وسیله شود. این دستگاه از قدرت کمتری نسبت به دیگر مدل های اره زنجیری برخوردار است و بیشتر برای هرس درختان و یا قطع درختان کوچک تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اره زنجیری از یک زنجیر حدودا دارای ۳۰ عدد تیغه ریز تشکیل شده است که دور یک صفحه فلزی پیچیده شده اند و به دور همان صفحه می چرخند.

 

نکات خرید اره زنجیری

توجه به تیغه

اره زنجیری

این ابزار از یک مجموعه تیغه که مانند یک زنجیر به هم وصل شده اند ساخته شده است. این زنجیر حدوداً از ۳۰ عدد تیغه ریز تشکیل شده که دور یک صفحه فلزی پیچیده شده اند و به دور همان صفحه می چرخند. برای راه اندازی این دستگاه یک موتور بنزینی و یا برقی تعبیه شده است که انرژی لازم را برای آن فراهم می کند که به وسیله یک جعبه دنده می تواند این انرژی را به زنجیر انتقال دهد. در این ابزارها موتورهای بنزینی معمولاً یک سیلندر دو زمانه هستند که با کاربراتور کار می کنند.

 

توجه به کاربری و راحتی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این وسیله سرعت بالای آن است و در مقایسه با اره دستی سرعت بسیار بالاتری دارد. در هنگام کار با این ابزار نیروی لازم برای حرکت کردن به وسیله موتور تامین می شود در نتیجه مقدار انرژی مصرفی توسط نیروی انسانی در هنگام کار کردن به شدت کاهش می یابد.

 

توجه به ایمنی و تعمیر و نگهداری دستگاه

یکی از نکات مهم در زمان کار کردن با این دستگاه مسئله ایمنی می باشد که بسیار ضروری و مهم است. این وسیله ابزار خطرناکی به حساب می آید و ممکن است که موجب ایجاد حادثه شود. علاوه بر موضوع ایمنی این دستگاه نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارد و باید به صورت منظم و مداوم تمیز کاری شود. تا خرده های چوب و خاک اره به قسمت های مکانیکی دستگاه وارد نشود و آسیبی به آن نرساند.

 

اره هایی با طول ۱۵ تا ۵۰ سانتیمتر برای استفاده های معمولی و اره های با طول بیشتر از ۵۰ سانتیمتر به وسیله افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

 

توجه به اندازه طول تیغه

معرفی انواع مختلف اره زنجیری

طول تیغه اره از عوامل مهمی است که قبل از تهیه اره زنجیری باید به آن توجه کنید تا بتوانید یک اره زنجیری مناسب با کاربرد مورد نظر خود تهیه کنید. اره های بلندتر برای بریدن چوب هایی با قطر بیشتر کاربرد دارند. اره هایی با طول ۱۵ تا ۵۰ سانتیمتر برای استفاده های معمولی و اره های با طول بیشتر از ۵۰ سانتیمتر به وسیله افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین شایان ذکر است که وزن دستگاه و توانایی بدن فرد از عوامل مهم دیگر است که باید در هنگام تهیه ابزارآلات به آنها توجه داشته باشید تا در حین انجام کار دچار مشکل نشوید.

 

توجه به ظاهر دسته

اره زنجیری

این ابزارها از نظر ظاهر دسته در دو مدل مختلف وجود دارند. در یک مدل دسته در بالای بالای موتور قرار دارد که می تواند کنترل و تعیین مسیر حرکت دستگاه را از بالا امکان پذیر کند و برای کسانی مناسب است که بالاتر از محل برش قرار دارند. اما در مدلی که دسته آن در پشت اره قرار می گیرد برای استفاده در مکان های مانند روی زمین و و در سطح محل برش مناسب تر می باشند. اره های زنجیری در مدل های مختلف تولید می شوند اما در کل بر حسب نوع موتور شان به چند دسته تقسیم می شوند.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید کمپرسور باد

 

کلام آخر

اره برقی یا زنجیری یکی از ابزار پرکاربرد برای کار با چوب است. این دستگاه در مدل های مختلف بنزینی، برقی و شارژی طراحی و تولید می شود که هر یک دارای ویژگی های خاص خود است. توصیه می شود برای خرید این دستگاه به ویژگی‌ها و همچنین کاربری آن توجه داشته باشید تا بتوانید نوع متناسب با کار خود را تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی بیشه کالا ارائه دهنده انواع ابزارهای برقی و قدرتی از برندهای معروف و معتبر مخصوصاً برند دوو است. شما می توانید برای تهیه ابزارآلات مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *