بلاگ

بهترین دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

خرید بهترین دستگاه جوش خانگی یکی از برآورده کردن ملزومات بعد از داشتن توانایی جوشکاری در خانه می باشد. کسانی که توانایی جوشکاری خال جوش را داشته باشند، اقدام به خرید برای داشتن یک اینورتر در خانه را خواهند داشت.
جوشکاری در واقع اتصالی است که قطعات یا قسمت های مختلف یک فلز بر اثر گرما ذوب شده و به قطعه دیگر جوش می خورد. گرما توسط جرقه الکتریکی یا شعله گازی ایجاد می شود.
دستگاه جوش وسیله ای است که از آن برای ایجاد اتصال میان دو فلز استفاده می شود و امروزه می توان بر حسب نوع و حجم نیاز کاری با طیف گسترده ای از این ابزارهای برقی مواجه شد. در حقیقت شما با خرید بهترین دستگاه جوش خانگی یک منبع تامین کننده حرارت مورد نیاز جهت چسباندن دائمی دو فلز بر روی یکدیگر را تهیه کرده اید.
چه دستگاه جوشی برای خانه بخریم ؟ سوالی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: بهترین برند دستگاه جوش اینورتر

بالا رفتن دستمزد های جوشکاران برای اندک جوشکاری و از همه مهمتر هدر رفتن وقت برای جابجایی و صبر بیشتر موضوعی است که انسان ها را برای داشتن اینورتر خانگی مشتاق می نماید.

دستگاه جوش خانگی چیست؟

دستگاه جوش خانگی چیست؟
دستگاه جوش وسیله‌ ای کارآمد برای مهندسان و جوشکارهاست که در تولیدات صنعتی و خانگی برای اتصال دائم قطعات به ویژه انواع فلزات کاربرد دارد. معمولا جوشکاری فلزات به سه نوع الکترود دستی، جوشکاری اتوماتیک زیر پودری و جوشکاری با سیم انجام می‌شود و دستگاه‌های جوش طبق کارکرد خود متفاوت هستند.
دستگاه جوشکاری خانگی زمانی آغاز می شود که مرد خانه توانایی جوشکاری فلزات کم اعم از درب و پنجره را داشته باشد. بالا رفتن دستمزد های جوشکاران برای اندک جوشکاری و از همه مهمتر هدر رفتن وقت برای جابجایی و صبر بیشتر موضوعی است که انسان ها را برای داشتن اینورتر خانگی مشتاق می نماید.
وقتی موضوع خانه یا خانگی بودن دستگاه جوش مطرح می شود، فروشنده به این فکر می کند، برای جوشکاری کردن در خانه نیاز به دستگاهی با توانایی ذوب الکترود 3 کافیست که البته این نهایت کار می باشد. بیشتر در دستگاه های خانگی از الکترود 2.5 بهره می برند. پس شما نیاز دارید دستگاهی بخرید که الکترود 3 را به صورت مقطعی جوشکاری نماید. مقطعی یعنی تعداد الکترود کم.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

دستگاه جوش اینورتر چیست؟
در واقع نوعی دستگاه جوشکاری است که به دلیل وجود اینورتر کوچکتر شده است، حجم آنها بسیار کمتر از مدل های قدیمی است. اینورتر دستگاهی است که مقدار جریان دستگاه جوشکاری جریان AC با ورودی 60 هرتز را به ثابت تبدیل می کند. جریان مورد نیاز برای جوشکاری، مقدار جریان مورد نیاز برای جوشکاری توسط کاربر تنظیم می شود. دستگاه جوش اینورتر در مقایسه با مدل های قدیمی مصرف برق کمتری دارد.

آشنایی با انواع مختلف دستگاه های جوشکاری اینورتر

آشنایی با انواع مختلف دستگاه های جوشکاری اینورتر
اینورتر جوش الکترود MMA: مناسب جهت جوشکاری فلزات آهنی و فولاد ها می باشند.
اینورتر CO2 یا میگ MIG: مناسب جوشکاری انواع فولاد می باشد.
اینورتر تیگ TIG یا جوش آرگون: بهترین و مقاوم ترین نوع جوش و از تخصصی ترین جوش های مورد استفاده در صنعت، جوش تیگ یا آرگون می باشد.

انواع دستگاه های جوشکاری اینورتر در ایران

انواع دستگاه های جوشکاری اینورتر در ایران
دستگاه جوشکاری اروپایی: این دستگاه ها با قیمت یک میلیون به بالا در ایران شروع می شوند، اگر اصل باشند بهترین گزینه برای خرید هستند.
دستگاه جوشکاری ایرانی: کیفیت دستگاه های جوشکاری اینورتر ایرانی بسیار بالاتر از مدل های چینی و ترکی است.
دستگاه جوش ترکی و چینی: کیفیت دستگاه جوشکاری ترکی اگر یک شرکت باشد بسیار بهتر از نمونه های چینی است. دستگاه های جینی جوشکاری بعد از چند بار استفاده دیگر کارکرد اولیه را ندارند. در صورت آسیب رساندن به برد دستگاه جوش، مدل های چینی جبران ناپذیر هستند و باید کنار گذاشته شوند.

تفاوت دستگاه جوش معمولی با اینورتر چیست؟

تفاوت دستگاه جوش معمولی با اینورتر چیست؟
دستگاه های جوشکاری قدیمی ترانسفورماتورهای سنگین برای تبدیل جریان AC ورودی به خروجی DC داشتند که با ورودی اینورتر وزن و حجم آن ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. با تشکر از دستگاه اینورتر، آنها جریان قوی تری ایجاد می کنند، چیزی در حدود 10،000 تا 20،000 هرتز، که باعث جوش های قوی تر می شود.
با حذف هسته آهن در این دستگاه ها، هزینه های تولید بسیار کمتر از مدل های قبلی است، بنابراین قیمت آنها بسیار کمتر از مدل های قدیمی است. به هر حال، مصرف برق دستگاه های اینورتر نسبت به مدل های قدیمی کمتر است و به دلیل عملکرد بالا، اکثر جوشکارها تمایل به خرید این دستگاه ها دارند.

مزیت استفاده از دستگاه جوش خانگی چیست؟

مزیت استفاده از دستگاه جوش خانگی چیست؟
1) امکان جوشکاری با تنوع بسیار بالایی از الکترودها
2) داشتن بهترین و باکیفیت ترین جوشکاری در مقایسه با دیگر روش های جوشکاری
3) کاهش تلفات ناشی از نوسانات برق تا میزان قابل توجهی
4) قدرت بسیار بالا و بازدهی بی نظیر
5) نگهداری و حمل و نقل بسیار آسان و راحت
6) کم حجم و بسیار سبک وزن
7) امکان کنترل فرایند جوشکاری به شکل بسیار سریع و آنی

نکات مهم هنگام خرید بهترین دستگاه جوش خانگی

نکات مهم هنگام خرید بهترین دستگاه جوش خانگی
انتخاب نوع: اولین نکته ای که هنگام خرید دستگاه جوش باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع مناسبی از آن است که برای این منظور ابتدا شما باید مشخص کنید که می خواهید از دستگاه جوش خودتان در چه زمینه هایی استفاده کنید و قصد جوشکاری چه نوع فلزاتی را بر روی یکدیگر کرده اید.
شدت جریان: شدت جریان در واقع بیانگر قدرت دستگاه جوش شما می باشد که یقینا هرچه بیشتر باشد، قیمت نهایی دستگاه شما نیز بیشتر خواهد شد. از قلم نیافتد که برای جوشکاری بر روی فلزات ضخیم و قطور نیاز به دستگاه هایی با شدت جریان بالا می باشد.
محل مورد استفاده: مورد بعدی که در انتخاب و خرید دستگاه جوش از اهمیت بسزایی برخوردار است، توجه به زمینه مصرفی و محیطی است که قصد استفاده از این نوع ابزار جوشکاری را در آن کرده اید، برای این منظور توصیه می کنیم به حجم کاری و نوع نیاز خودتان توجه داشته باشید و سپس از میان دستگاه های جوش صنعتی، نیمه صنعتی و همچنین خانگی یک مدل مناسب را انتخاب و سپس خریداری نمایید.
چرخه عملکرد: فاکتور مهم دیگری که حتما باید در هنگام خرید دستگاه جوش مورد نظرتان به آن توجه داشته باشید، چرخه عملکرد یا همان مدت زمانی است که می توانید بی وقفه از دستگاه جوشتان استفاده کنید و بعد از آن بایستی برای مدت زمانی مشخص دستگاه را خاموش کرده و اجازه خنک شدن به آن بدهید. چرخه عملکرد دستگاه های جوش برحسب درصد برای آن ها تعیین می شود، مثلا اگر چرخه عملکرد دستگاهی ۵۰٪ باشد، شما بایستی برای انجام یک عملیات جوشکاری ۳۰ دقیقه ای، یک ربع به دستگاهتان استراحت دهید.
نوع مبدل: همانطور که گفتیم دستگاه جوش در حقیقت دستگاه تامین کننده حرارت مورد نیاز برای جوشکاری است که برای این منظور نیز تولید کنندگان از مبدل های مختلفی در طول تاریخ استفاده کرده اند و امروزه جدیدترین نوع آن ها مدل های اینورتری می باشد که کاملا کم حجم و کم مصرف نیز به حساب آورده می شوند.
سهولت در جا به جایی: یک نکته مهم دیگر در خصوص خرید دستگاه های مخصوص جوشکاری، توجه به سهولت در حمل و جا به جایی آنان است که برای این منظور پیشنهاد می کنیم همواره به فکر خرید محصولات چرخ دار باشید و نسبت به تعبیه شدن یک دسته مستحکم بر روی بدنه دستگاه و همچنین میزان طول سیم برق آن نیز بی اعتنا نباشید.
قیمت دستگاه جوش: تقریبا ما در این مطلب به معرفی اغلب فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه جوش برای شما خریداران گرامی پرداخته ایم و حال این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه و همچنین نوع نیازتان اقدام به خرید دستگاهی مناسب برای خود کنید.

دستگاه جوش دوو

دستگاه جوش دوو
دوو شرکت خوشه‌ ای کره‌ای بود، که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تأسیس شد. نام شرکت دوو از دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، (woo) به معنی عالی و که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده‌است.
تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، شرکت دوو، پس از هیوندای، دومین شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی محسوب می‌شد. شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی گروپ نیز، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتند. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه بود، که بعضی از آنها امروزه به عنوان شرکت‌های مستقل، در زمینه‌های مختلف صنعتی، فعالیت می‌نمایند.
دوو برندی قدیمی و صاحب نام در حوزه تجهیزات فنی و قدرتی است. بخشی از تولیدات شرکت دوو، تولید دستگاه جوش اینورتر می باشد.
ترانس جوش اینورتر 200 آمپر دوو و ترانس جوش اینورتر 250 آمپر دوو دو مدل از بهترین مدل های موجود بازار می باشد. از مزایای دیگر دستگاه جوش دوو اینورتر نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد بیشه سرویس و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید موتور برق

مصرف برق دستگاه های اینورتر نسبت به مدل های قدیمی کمتر است و به دلیل عملکرد بالا، اکثر جوشکارها تمایل به خرید این دستگاه ها دارند.

امروزه جوشکاری یکی از مهمترین و پردرآمدترین مشاغل بوده که بسیاری از افراد به دنبال یادگیری و دنبال کردن آن هستند و شما نیز می توانید فوت و فن های این حرفه را یاد گرفته و آن را به عنوان شغل خود انجام دهید.
توجه داشته باشید که برای جوشکاری به یک سری از مهمترین و ضروری ترین ابزار نیاز دارید که از مهمترین و اصلی ترین این ابزارها می توان به لباس جوشکاری، الکترود، دستکش و کلاه محافظ جوشکاری و دستگاه جوش اشاره کرد.
یکی از مهمترین این ابزار، دستگاه جوش می باشد که امروز شما می توانید انواع بسیار متنوعی از دستگاه های جوش را در سراسر جهان مشاهده کنید که هر کدام مربوط به یک برند خاص بوده و از ویژگی های بی نظیری برخوردار می باشد.
در واقع می توان بهترین دستگاه جوش خانگی را دستگاه جوش اینورتر نام برد که با داشتن مزایای بسیار بی نظیر و منحصر به فرد خود توانسته است توجه بسیاری از جوشکاران را به سوی خود جذب کند. امروزه بسیاری از جوشکاران به خوبی می دانند که بهترین و باکیفیت ترین دستگاه جوش، دستگاه جوش اینورتر می باشد.
بیشه کالا اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید دستگاه جوش اینورتر را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *