بلاگ

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی در چیست؟

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی
5/5 - (1 امتیاز)

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی در چیست؟ اره ها از لوازم مورد نیاز برای برش و جدا کردن قطعات مختلف می باشند. این اره ها در انواع مختلف تهیه و تولید می شوند. اره موتوری بنزینی و اره برقی متداول ترین نوع اره هستند. این اره ها بر حسب نوع کارکرد مورد توجه قرار می گیرند. اره موتوری بنزینی و اره برقی هر دو در دسته اره های زنجیری جای می گیرند. در واقع چیزی که سبب تفاوت میان این دو اره شده، نیروی محرک آن است. در اره موتوری بنزین حکم نیروی محرک را برای عملکرد اره دارد. اره برقی نیز با برق شروع به حرکت خواهد کرد. به همین خاطر اره موتوری را با نام اره بنزینی نیز می شناسند. همچنین اره ای که با برق کار می کند نیز با نام اره برقی یا اتومات معرفی می گردد.
ما در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی بپردازیم. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، حتما این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید برحسب نیاز خود هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: معرفی انواع مختلف اره زنجیری

اره برقی نسبت به اره های موتوری بنزینی از سر و صدای بسیار کمتری برخوردار می باشد و به همین جهت در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ گونه صدایی را تولید نمی کند و صدای ایجاد شده در آن گوشخراش نبوده و موجبات آزار دیگران را نیز فراهم نمی سازد.

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی: نوع مصرف

تفاوت نوع مصرف اره موتوری بنزینی و اره برقی
اولین تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی در نوع مصرف هر یک از آن هاست. به این صورت که اره برقی در جاهایی به کار گرفته می شود که دسترسی آسانی به جریان برق وجود دارد و اره موتوری بنزینی نیز در غیر از این موارد و فقط با پر کردن سوخت بنزین مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی: کاربرد

تفاوت کاربرد اره موتوری بنزینی و اره برقی
کاربرد هر یک از این اره ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. به این صورت که شما برای هر کارکردی که از اره ها انتظار دارید، می بایست اره مورد نظر خود را خریداری کنید. به این صورت که اره برقی نسبت به اره های موتوری بنزینی از سر و صدای بسیار کمتری برخوردار می باشد و به همین جهت در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ گونه صدایی را تولید نمی کند و صدای ایجاد شده در آن گوشخراش نبوده و موجبات آزار دیگران را نیز فراهم نمی سازد.
بنابراین برای چنین مواردی بهترین گزینه پیش رو خرید اره برقی می باشد که با استفاده از آن می توان درختان باغچه و باغ را هرس نمود و برای چنین کاربردی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که اره بنزینی سر و صدای زیادی تولید می کند و برای افراد حرفه ای تر مناسب می باشد و بهتر است در مناطقی مورد استفاده قرار گیرد که سر و صدای ایجاد شده آن سبب آزار کسی نشود.

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی: قدرت

تفاوت قدرت اره موتوری بنزینی و اره برقی
یکی دیگر از تفاوت های اره موتوری بنزینی و اره برقی، نوع قدرت آن هاست. به این صورت که قدرت موتور اره بنزینی به مراتب خیلی بیشتر از اره برقی می باشد. به همین دلیل است که از اره برقی بیشتر برای برش درختان نازک تر و هرس کردن درختان حیاط منزل مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر از وجود آن ها در باغات بزرگ با برش و قطع کردن درختان تنومند استفاده می شود.

برای این منظور بیشتر از اره بنزینی استفاده می کنند که توان بریدن درختان تنومند با قطر بالا را دارد. ضمن اینکه قدرت اره بنزینی را با استفاده از حجم موتور آن با واحد سی سی بیان می کنند و قدرت اره برقی را بر حسب وات می سنجند که نشان دهنده قدرت موتور آن می باشد. بنابراین هر چقدر سی سی یا وات به ترتیب در اره بنزینی و اره برقی بالاتر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر و توان بالاتر آن هاست.

تفاوت اره موتوری بنزینی و اره برقی: قیمت

تفاوت قیمت اره موتوری بنزینی و اره برقی
اگر به قیمت اره موتوری بنزینی در قیاس با قیمت اره برقی توجه کنید، متوجه این مسئله خواهید شد که قیمت اره بنزینی به مراتب خیلی بالاتر از اره برقی می باشد. بنابراین اگر به فکر خرید اره ارزان قیمتی در بازار هستید، بهتر است اره برقی را برای خود خریداری کنید و با توجه به کاربردی که دارد، به خوبی از آن در مصارف مختلف استفاده به عمل آورد.
اما در غیر این صورت در مواردی که بودجه لازم را برای خرید اره بنزینی دارید، بهتر است این اره را خریداری کنید تا حتی بتوانید از وجود آن برای قطع و برش درختان تنومند نیز بهره بگیرید.

حرفه ای یا مبتدی بودن

تفاوت حرفه ای یا میتدی بودن در استفاده از اره موتوری بنزینی و اره برقی
شما به عنوان یک مشتری اره برقی باغبانی یا اره موتوری بنزینی زنجیری بایستی پیش از خرید انواع اره های مختلف به مسئله مبتدی بودن یا حرفه ای بودن خود توجه داشته باشید و اره ای را خریداری کنید که متناسب نیاز شما طرح ریزی شده است و با توجه به سطح شما می باشد.
بنابراین اگر شما فردی مبتدی هستید و تنها نیاز شما به اره منوط به هرس کردن درختچه های خود در باغچه حیاط و مصارف خانگی یا سبک تر می باشد، بهتر است به جای پرداخت هزینه های بیشتر و خرید اره موتوری بنزینی، از اره برقی استفاده کنید که هم در قیمت ارزان تری عرضه می شود و هم متناسب با نیاز شماست و می تواند نیاز شما را برطرف سازد.
اما در صورتی که شما فردی حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید، مسلما توان و قدرت اره برقی نمی تواند جوابگوی نیاز شما باشد. بنابراین در این صورت شما نیاز به یک اره موتوری بنزینی دارید که با استفاده از قدرت آن بتوانید به خوبی رو به قطع و برش درختان تنومندی آورید که می توانید با استفاده از چوب آن ها در تولید مصارف مختلف چوبی نهایت بهره را ببرید.

اره برقی دوو

تفاوت اره برقی با اره موتوری بنزینی
دوو شرکت خوشه‌ ای کره‌ای بود، که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تأسیس شد. نام شرکت دوو از دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، (woo) به معنی عالی و که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده‌است.
تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، شرکت دوو، پس از هیوندای، دومین شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی محسوب می‌شد. شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی گروپ نیز، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتند. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه بود، که بعضی از آنها امروزه به عنوان شرکت‌های مستقل، در زمینه‌های مختلف صنعتی، فعالیت می‌نمایند.
دوو برندی قدیمی و صاحب نام در حوزه تجهیزات فنی و قدرتی است. بخشی از تولیدات شرکت دوو، تولید اره برقی می باشد.
اره زنجیری برقی 2000 وات دوو یکی از بهترین مدل های موجود در بازار می باشد. از مزایای دیگر اره برقی دوو نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد بیشه سرویس و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید دستگاه شمشاد زن

قدرت موتور اره بنزینی به مراتب خیلی بیشتر از اره برقی می باشد.

در همان نگاه اول اگر به اسامی هر یک از این اره ها توجه کرده باشید، متوجه تفاوت عمده اره موتوری بنزینی و اره برقی می شوید. به این صورت که اره برقی نیروی خود را از جریان برق می گیرد و با استفاده از برق کار می کند و در صورت قطع جریان برق عملا نمی تواند از خود فعالیتی داشته باشد.
از طرف دیگر اره موتوری بنزینی نیز همان طور که از نام آن کاملا مشخص و واضح است، با استفاده از سوخت بنزین کار می کند و نیازی به تولید انرژی برق ندارد و فقط با تأمین منبع سوخت بنزین می تواند فعالیت اصلی خود را صورت بخشد.
هر یک از این اره ها را به طور کلی می توان زیر مجموعه اره زنجیری به شمار آورد که در قیاس با اره خانگی و اره دستی از قدرت و سرعت به مراتب بسیار بالاتری برخوردار می باشد.
بنابراین در صورتی که به منظور قطع درختان و هرس کردن آن ها نیاز به یک ابزار قدرتمندتری دارید تا با استفاده از آن خیلی زودتر و در عین حال خیلی با قدرت و کیفیت بالاتری روند کار خویش را به سرانجام برسانید، بهتر است یکی از انواع مختلف اره زنجیری را برای خود انتخاب کنید.
بیشه کالا اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید اره برقی را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *