بلاگ

راهنمای خرید کمپرسور باد

راهنمای خرید کمپرسور باد
Rate this post

دستگاه‌های کمپرسور باد دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند. کمپرسورهای قدرتمندتر برای کار بر روی پروژه‌های سنگین مناسب هستند شده‌اند اما دستگاه‌های کوچک و متوسط کم برای کاربردهای خانگی ساخته شده‌اند. اندازه موتور و حداکثر پی‌اس ‌آی PSI (ﭘﻮﻧﺪ ﺑﺮ اﻳﻨﭻ ﻣﺮﺑﻊ) این دستگاه‌ها به کاربران کمک می‌کند تا محدوده توان دستگاه مورد نظر را تعیین کنند. در کل کمپرسور ها از لحاظ مکانیزم عملکرد به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

بیشتر بدانید: معرفی انواع مختلف کمپرسور باد

 

کمپرسورهای صنعتی در ابعاد بزرگتر و موتورهای قوی تر نسبت به کمپرسورهای خانگی ساخته می شوند. این کمپرسور ها محدودیت کار کردن ندارند و می توانند برای رنگ زدن حرفه ای، صنایع شیرینگ و بسته بندی-حکاکی-مکانیکی و غیره استفاده شوند.

 

انواع کمپرسور باد پیستونی

  • کمپرسور باد روغنی
  • کمپرسور باد کوچک خانگی
  • کمپرسور باد تسمه ایی
  • کمپرسور باد بدون روغن
  • کمپرسور باد بدون روغن بی صدا
  • کمپرسور باد بدون روغن معمولی

کمپرسور هوا دستگاه های چند کاره هستند. از این دستگاه‌ها در طیف وسیعی از کارها، مانند نگه‌ داشتن هوا در تایر‌ها، راه‌اندازی ابزارهای قدرتی، و نقاشی وسیله نقلیه، استفاده می شود. طرز استفاد شما از کمپرسور هوا می‌تواند در تعیین اندازه و توان کمپرسور مورد نظر به شما کمک کند. هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن را نیز افزایش خواهد یافت بنابراین خرید دستگاهی با توان مورد نیاز بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه خواهد بود.

راهنمای خرید کمپرسور بادعملکرد کمپرسور باد پیستونی

کمپرسورهای پیستونی از لحاظ عملکرد به دو نوع روغنی و بدون روغن تقسیم می شوند. در کمپرسور های هوای روغنی از روغن های روان کننده در محفظه تولید هوای فشرده برای روانکاری قطعات و به کمتر شدن اصطکاک میان سیلندر و پیستون استفاده می شود.

مکانیزم عملکرد کمپرسورهای پیستونی مشابه موتورهای احتراق درونی است. و قطعات متحرک آن نیز کاملا شبیه به این موتورها است. در کمپرسورهای باد پیستونی ، موتور سوختی (دیزل و بنزین) میل لنگ را به حرکت در می آورد و میل لنگ نیروی چرخشی الکتروموتور را به حرکت رفت و برگشتی شاتون و پیستون تبدیل می کند.

پیستون دارای رینگ های آببندی موسوم به “رینگ پیستون” است که بدنه سیلندر مماس شده و اجازه ورود روغن به داخل محفظه سیلندر و نیز نفوذ هوای فشرده به محفظه زیر پیستون را نمی دهد. هوای ورودی از طریق سوپاپ ورودی و پایین آمدن پیستون مکیده شده و در زمان بالا آمدن پیستون هوای به دام افتاده داخل سیلندر فشرده می شود و هنگامی که به حداکثر فشار خود رسید از طریق سوپاپ خروجی به وسیله یک لوله فلزی به داخل مخزن ذخیره انتقال می یابد.

 

 

در کمپرسور روغنی به دلیل حرکت سریع و حرارت بالای قطعات متحرک مانند پیستون ، میل لنگ ، شاتون و اصطکاک دائمی رینگ پیستون با جداره سیلندر نیاز به روانکاری دائمی وجود دارد که قطعات فرسوده و مستهلک نشوند به همین دلیل به آنها کمپرسور روغنی گفته می شود.

 

ابزارهایی که به همراه کمپرسور باد استفاده می شود

 

کمپرسور باد

 

به همراه کمپرسور هوا از ابزارهایی استفاده می‌شود که برای اتصال به کمپرسورها طراحی شده‌اند تا به قدرت آن‌ها برای انجام کار افزوده شود. ابزارهای رایجی همچون میخ‌کوب، منگنه کوب، آچار ضربه‌ای، چرخ جغجغه، چکش بادی، فرز بادی، سنگ سنباده، ابزارهای چرخشی، و رنگ‌پاش‌ها، از جمله این ابزار ها هستند.

 

کمپرسور باد متناسب با نیاز شما

کمپرسور های هوا در دو نوع گازی و الکتریکی ساخته می شوند. کمپرسورهای الکتریکی، قیمت کمتری دارند و برای استفاده در فضای خانگی مناسب هستند. اما اگر کاربر در محیطی بدون دسترسی به برق کار کند، کمپرسورهای گازی انتخاب بهتری هستند.

 

کمپرسور باد ۱۰۰ لیتر DAEWOO دوو مدل DACD100D با قدرت موتور 2.5 اسب بخار و گارانتی ۱۲ ماهه، برای دیدن سایر مشخصات می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

ظرفیت مورد نیاز شما

کمپرسورهای در سایز کوچک دارای ظرفیتی برابر با 1 تا 6 گالن هستند که برای راه‌اندازی قلم بادی و یا استفاده از میخ‌کوب و منگنه کوب و کارهای خانگی از این قبیل مناسب خواهند بود. کمپرسورهای بزرگ‌تر می توانند هوای بیشتری را در خود ذخیره کنند و دارای موتور قدرتمند تری نیز هستند و به همین دلیل برای کارهای تعمیراتی خودرو مانند نقاشی و یا جلادهی مجدد خودرو از آنها استفاده می شود.

 

نکات قابل توجه در هنگام خرید کمپرسور باد

اسب بخار

اسب بخار مقدار نیرویی است که موتور برای فشرده کردن هوا به کار می گیرد. در اغلب کمپرسورها، قدرت به طور میانگین بین ۱٫۵ الی ۷ اسب بخار است.

 

مخزن ذخیره سازی کمپرسور باد

 

راهنمای خرید کمپرسور باد

مخزن ذخیره سازی، قابلیت حجم ذخیره سازی کمپرسور برای نگهداری هوای فشرده است. قبل از خرید کمپرسور، حجم مخزن آن را بر اساس واحدهای اندازه گیری رایج مانند PSI (ﭘﻮﻧﺪ ﺑﺮ اﻳﻨﭻ ﻣﺮﺑﻊ) مورد بررسی قرار دهید و از قابلیت ذخیره سازی آن متناسب با کاری که مد نظر دارید، اطمینان حاصل کنید.

کمپرسور ۵۰ لیتری DAEWOO دوو مدل DACD50D با قدرت موتور ۲٫۵ اسب بخار و گارانتی ۱۲ ماهه، برای دیدن بقیه مشخصات دستگاه بر روی لینک کلیک کنید.

 

انواع کمپرسورها بر اساس توان

 
1. کمپرسور های خانگی
این کمپرسورها دارای ابعاد و اندازه های کوچکی هستند تا بتوان به راحتی آنها را حمل کرد. قدرت کمپرسورهای یخچالی این خانواده از( ۱/۴hp) اسب تا (۱/۵hp) اسب بخار و قدرت کمپرسورهای سیلندری این خانواده از (۲hp)اسب تا (۳hp)اسب است. کمپرسورهای یخچالی یا خانگی بدون صدا و لرزش هستند.

 

کمپرسورهای باد خانگی دارای ابعاد و اندازه های کوچکی هستند تا بتوان به راحتی آنها را حمل کرد. قدرت کمپرسورهای یخچالی این خانواده از ( ۱/۴hp) اسب تا (۱/۵hp) اسب بخار و قدرت کمپرسورهای سیلندری این خانواده از (۲hp)اسب تا (۳hp)اسب است.

 
2. کمپرسور باد صنعتی
 

کمپرسور باد دوو

اگر به صورت مداوم به یک منبع پرفشار از هوا نیاز دارید کمپرسورهای صنعتی پیشنهاد خوبی برای شما است. این خانواده از کمپرسورها با جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در صنایع سنگین استفاده می شوند.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید چمن زن موتوری خوب

 
3. کمپرسورهای نیمه صنعتی
این کمپرسورها در ابعاد بزرگتر و موتورهای قوی تر نسبت به کمپرسورهای خانگی ساخته می شوند. حمل ونقل این کمپرسورها معمولا راحت نیست و بهتر است که توسط چرخ و یا وسیله نقلیه جابه جا شوند. این کمپرسور ها محدودیت کار کردن ندارند و می توانند برای رنگ زدن حرفه ای، صنایع شیرینگ و بسته بندی-حکاکی-مکانیکی و غیره استفاده شوند.

فروشگاه اینترنتی بیشه کالا ارائه دهنده لوازم برقی و قدرتی از برند های مرغوب و با کیفیت است. شما می توانید برای تهیه کمپرسور باد متناسب با نیاز خود نیاز خود به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال برای انتخاب محصول با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی همکاران ما بهره مند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *