بلاگ

راهنمای خرید چمن زن موتوری خوب

چمن زن موتوری خوب
Rate this post

راهنمای خرید چمن زن موتوری خوب برای کسانی که در عرصه باغبانی فعالیت دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دستگاه چمن زنی از ابزارآلات باغبانی به شمار می رود. از این دستگاه برای زیباسازی زمین های ورزشی، فضای سبز عمومی و اماکن شخصی و … استفاده می شود. همچنین برخی از این دستگاهها، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات را نیز انجام می دهند.  چمن زن برقی دوو و  چمن زن موتوری دوو  دو مدل از بهترین مدل های موجود در بازار است.

با مطالعه و بررسی راهنمای خرید چمن زن خوب می توانید بهترین و مناسب ترین دستگاه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

در این جا ابتدا شما را با انوع چمن زن آشنا می کنیم و سپس به فاکتورهای مهمی که توجه به آن ها در موقع خرید لازم و ضروری است، اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

 

دستگاه چمن زن در چهار نوع دستی، موتوری-گیربکسی، برقی-شارژی و تراکتوری تولید شده است.

دستگاه چمن زن چیست؟

راهنمای خرید چمن زن خوب

دستگاه چمن زن ماشین نسبتا ساده ای است. همه انواع چمن زن این امکان را به شما می دهد تا به راحتی در حیاط یا منطقه ی زندگی شما که در آن چمن وجود دارد، آن ها را بتراشید. 

اکثر دستگاه های چمن زنی که امروزه به فروش می رسد دارای یک موتور است که نیروی محرکه لازم برای چرخاندن تیغه های دستگاه را تأمین می کند. تیغه ها آن چنان سرعتی دارند که به محض برخورد با چمن، آن ها را برش می دهد. 

البته هنوز هم دستگاه هایی مانند چمن زن دستی که با حرکت دستگاه، تیغه های آنها می چرخد و چمن ها را کوتاه می کند، یافت می شوند. البته نباید از این دستگاه ها همان انتظاری را داشته باشید که از یک چمن زن موتوری دارید. دستگاه چمن زن انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید یک دستگاه با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

معرفی انواع دستگاه چمن زن

راهنمای خرید چمن زن خوب

دستی: در این نوع دستگاه ها عمل کوتاه کردن چمن بوسیله قدرت دست انجام می شود.

موتوری-گیربکسی: این دستگاه دارای موتور بنزینی دو زمانه یا چهار زمانه تک سیلندر است و به صورت هوا خنک کار می کند. در مکان هایی با فضای سبز وسیع که به جا به جایی زیاد نیاز دارد، باید از این دستگاه قدرتمند استفاده کرد. 

برقی-شارژی: این دستگاه برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و مکان هایی که مجهز به نیروی برق هستند، کاربرد دارد. نوع شارژی این دستگاه بوسیله یک باتری شارژی عمل می کند که به صورت کم حجم طراحی شده است.

تراکتوری: این دستگاه دارای یک موتور قدرتمند بنزینی و سیستم چهارچرخ حرکتی با تیغه های قدرتمند است که برای برش چمن ها در فضاهای گسترده و وسیع مانند پارک ها و … بکار می رود.

در ادامه مطلب شما را با فاکتورهایی که باید در هنگام خرید یک چمن زن خوب به آن ها توجه کنید، آشنا می کنیم. با مطالعه و بررسی این فاکتورها شما می توانید یک چمن زن خوب و متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

ویژگی های موتور چمن زن

راهنمای خرید چمن زن خوب

موتور مهمترین قسمت یک دستگاه  است. بنابراین باید دستگاهی را بخرید که موتور آن با کیفیت بوده و همچنین با توجه به اندازه زمینی که قرار است در آن  کار کند، قدرت و توان لازم را داشته باشد.

معمولا چمن زن های امروزی دارای موتورهای S&B، هوندا و AS با محدوده توان های مختلف هستند. در ضمن موتورهای دو زمانه عملکرد بالائی دارند که مناسب چمن زن های تراکتوری هستند.

اگر دستگاه شما از نوع موتوری بود، حتما به پوشش کامل کاور موتور و کارکرد موتور در هنگام تست، توجه کنید.

اگر قصد دارید چمن زن برقی انتخاب کنید حتما به دسترسی منبع برق توجه کنید. چمن زن های برقی دارای دو نوع برقی و شارژی هستند که با انتخاب نوع برقی، دیگر محدودیت مدت زمان کار کردن با آن وجود ندارد.

قدرت موتور دستگاه باید متناسب با ابعاد زمین باشد. هرچه زمین کوچک تر باشد، به دستگاه کوچک تر با عرض کار حقیقی کم و توان کمتری نیاز هست.

تناسب ظرفیت چمن زن موتوری با ابعاد زمین

برای مساحت زیر ۳۵۰ متر مربع، دستگاه چمن زن برقی با توان ۱۴۰۰ وات و کمتر از آن استفاده می شود.

برای زمین هایی ۳۵۰  تا ۱۰۰۰ متر مربع، چمن زن دستی یا برقی ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ واتی با عرض کار حداکثر ۴۲-۳۸ سانتی متر استفاده می شود.

برای زمین هایی با ۲۰۰۰-۱۰۰۰ متر مربع، باید از یک چمن زن موتوری با عرض کار ۵۱-۴۶ سانتی متر یا چمن زن تراکتوری با عرض کار ۷۵-۶۰ سانتی متر بهره ببرید.

برای زمین های بین ۴۰۰۰ متر مربع تا بالای یک هکتار، دستگاه چمن زن تراکتوری با موتور نصب شده در جلوی دستگاه با حداقل توان ۱۴-۱۶ اسب بخار و عرض کار حداقل حدود ۱۰۰ سانتی متر استفاده می شود.

برای زمین بزرگ تر از  یک هکتار، باید از چمن زن تراکتوری باغی با توان ۱۸ اسب بخار تا ۲۲ اسب بخار و عرض کار ۱۱۰-۱۴۰ سانتی متر استفاده کنید.

چمن زن های تراکتوری که موتور آن ها در عقب دستگاه نصب شده است، دارای دامنه دید خوبی هستند. این نوع چمن زن غالبا با عرض کار حدود ۴۰-۱۰۰ سانتی متر و توان ۱۲-۲۰ اسب بخار کار می کنند.

ویژگی های تیغه چمن زن موتوری خوب

دستگاه چمن با توجه به نوع تیغه بکار رفته در آن به دو نوع سیلندری و روتاری تقسیم می شود. در نوع چرخشی یا روتاری، تیغه ها حول یک محورعمودی می چرخند و در نوع سیلندری یا قرقره ای چرخش تیغه ها حول محور افقی است.

موقعیت زمین

برای کوتاه کردن چمن در زمین های کوچک و بدون شیب از چمن زن دستی، در زمین های دارای پستی و بلندی از چمن زن  دارای موتور برقی یا بنزینی استفاده می شود.

برای کارایی بهتر در زمین های ناهموار، چمن زن دستی با چرخ های عقبی بزرگ تر، در زمین های شیب دار چمن زن گیربکسی بکار می رود.

همچنین برای بیمارستان ها و مراکز آموزشی از چمن زن برقی که  سر و صدای کمتری نسبت به نوع موتوری دارد، استفاده می شود.

منبع تغذیه چمن زن موتوری خوب

به طور کلی دستگاه چمن زن برای به حرکت درآمدن قدرت خود را به دو صورت خودگردان و دستی، بدست می آورد. نوع خودگردان دارای دو نوع چهار چرخ محرک و دو چرخ محرک است.

نوع چهارچرخ محرک در شیب ها کارایی بهتر و در چرخش دور موانع و درختان گردش بهتری دارند.

نوع دو چرخ محرک دارای وزن سبکی است و انعطاف پذیری بهتری را برای کاربر و دستگاه تأمین می کند.

تناسب توان فیزیکی کاربر با نوع چمن زن موتوری خوب

اگر قصد تهیه ی دستگاه چمن زن را دارید باید به توانایی جسمی و بدنی خود توجه کنید. برای مثال اگر از توانائی بالایی برخوردار نیستید، چمن زن خودگردان انتخاب مناسبی برای شما نیست. بنابراین با توجه به میزان توانایی و سن و سال خود انتخاب کنید.

 

بیشتر بدانید: مقایسه حاشیه زن و علف تراش

 

از فاکتورهای مهمی که به هنگام خرید یک چمن زن خوب باید به آن ها توجه کرد می توان به موتور دستگاه، ابعاد زمین، نوع تیغه، موقعیت زمین، منبع قدرت یا توان و توان فیزیکی کاربر اشاره کرد.

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که راهنمای خرید چمن زن خوب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد که با توجه به آن ها شما می توانید بسته به نیاز خود بهترین چمن زن را انتخاب و خریداری کنید.

دستگاه چمن زن در چهار نوع دستی، موتوری-گیربکسی، برقی-شارژی و تراکتوری تولید شده است.

از فاکتورهای مهمی که به هنگام خرید یک چمن زن خوب باید به آن ها توجه کرد می توان به موتور دستگاه، ابعاد زمین، نوع تیغه، موقعیت زمین، منبع قدرت یا توان و توان فیزیکی کاربر اشاره کرد.

بیشه کالا اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی ، کشاورزی ، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید چمن زن را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاص فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *