بلاگ

مقایسه حاشیه زن و علف تراش

چمن زن موتوری خوب
5/5 - (1 امتیاز)

شناخت دقیق دستگاه حاشیه زن و علف تراش و آگاهی از مزایای هر کدام از آن ها برای کسانی که در عرصه باغبانی و کشاورزی فعالیت دارند، دارای اهمیت است. علف تراش موتوری ضد لرزش 3 اسب دوو و علف تراش موتوری 1.7 اسب دوو دو مدل از بهترین مدل های موجود در بازار است. 

اگر علف های هرز حیاط  و فضای سبز خانه یا محل کارتان را پوشانده است و یا به این سبب که از دستگاه چمن زنی معمولی استفاده می کنید، کوتاه کردن علف های هرز حاشیه ها و کناره های فضای سبز برایتان دشوار است، آشنا شدن شما با دو دستگاه حاشیه زن و علف زن لازم و ضروری است.

این دو دستگاه از جهاتی با هم تفاوت دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و فضای سبز خود، یکی از این دو دستگاه را خریداری کنید.

این مطلب به شما کمک می کند تا بهترین مقایسه را انجام دهید.

 

بیشتر بدانید:  کاربرد چاله کن موتوری و معرفی انواع آن

 

دستگاه حاشیه زن برای راندمان بهینه در مدل های بنزینی، برقی و باتری دار تولید شده است.

 

علف تراش یا حاشیه زن، کدام یک بهترین انتخاب است؟

حاشیه زن و علف تراش

اگر علف هرز زیادی در باغ و زمین شما روییده است، شما نمی توانید با استفاده از ماشین چمن زنی علف هایی که در  کناره ها روییده اند را کوتاه کنید.

در این موقعیت شما نیاز به یک حاشیه زن دارید، شاید هم یک دستگاه علف تراش! این دو دستگاه در چه چیزی با یکدیگر تفاوت دارند؟ علاوه بر عنوان حاشیه زن در آمریکا و سایر کشورها اصطلاح “weed wacker”، نامی پرکاربرد است که به حاشیه زن اطلاق می شود.

“weed wacker” نام اولین برند تجاری است که دستگاهی را برای کوتاه کردن علف های هرز در جاهایی که امکان تراشیدن آن ها دشوار بود ساخت. علف تراش نیز برای رسیدن به اهدافی مشابه به کار می رود، گرچه با توجه به نوع پوشش گیاهی و علف های زمینی که قصد کوتاه کردن آن ها را دارید می توانید از دستگاه های علف تراش با توان و قدرت مختلف استفاده کنید.

در انتخاب هر دو دستگاه با مدل های متنوع و مختلفی رو به رو هستید و با استفاده از هر دو دستگاه می توانید علف های هرز و گیاهان مزاحم فضای سبزتان را کوتاه و تمیز کنید. اما باید با توجه به فضا و نیازی که دارید، این دو دستگاه را بررسی کرده و با هم مقایسه کنید تا به این نتیجه برسید که برای فضای سبزتان چه دستگاهی بهترین انتخاب است. در ادامه به مقایسه این دو دستگاه با هم می پردازیم.

مزایای دستگاه حاشیه زن و علف تراش

حاشیه زن و علف تراش

مزایای استفاده از دستکاه حاشیه زن به قرار زیر است:

  • برای راندمان بهینه در مدل های بنزینی، برقی و باتری دار تولید شده است.
  • حاشیه زن برای کوتاه کردن کناره های چمن (لبه ها) و نقاطی که دسترسی به آن ها دشوار است، به کار می رود.
  • دستگاه های حاشیه زن معمولا کم وزن و سبک هستند و استفاده از آن ها آسان و راحت است.

 

در مورد مزایای دستگاه علف تراش نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه علف تراش توانایی نصب تیغه های مختلف برای استفاده چند منظوره را دارد.
  •  دستگاه علف تراش برای قطع علف ها و درختچه ها از قدرت و توان کافی برخوردار است.
  • این دستگاه  را می توان در زمین های سخت و با پوشش های گیاهی متنوع به کار برد.

 

معایب دستگاه حاشیه زن و علف تراش

حاشیه زن و علف تراش

  • اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرد می تواند باعث شکسته و کج شدن ردیف چمن یا علفی که در حال کوتاه کردن آن هستیم شود. 
  • برای کوتاه کردن علف ها و ساقه های ضخیم نمی توان از حاشیه زن استفاده کرد.
  • در هنگام کار با حاشیه زن، سنگریزه ها پرتاب می شوند.

از جمله معایب دستگاه علف تراش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است در منطقه خیلی خاص برای برش، دستگاه به درستی کار نکند.
  • اگر قصد استفاده از دستگاه را در فضای سبز بزرگ و وسیع دارید به علت وزن بالای دستگاه، کار کردن با دستگاه علف تراش در برخی قسمت های زمین سخت و دشوار می شود.
  • هنگام کار کردن با این دستگاه می تواند باعث پرتاب اشیا و سنگ ها به اپراتور دستگاه شود.

 

مقایسه حاشیه زن و  علف تراش

دستگاه حاشیه زن در مدل های مختلفی ساخته می شود که حاشیه زن بنزینی با موتور 2 زمانه یا 4 زمانه نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارد و می تواند برای شما هزینه بر باشد.

اما وقتی فقط قصد پیرایش و تمیز کردن کناره های حیاط  و فضاهای سبز بزرگ را دارید حاشیه زن بنزینی برای شما بهترین انتخاب است.

حاشیه زن های برقی و باتری دار بدون سیم قیمت پایینتری دارند. هر دوی این نوع حاشیه زن ها برای فضاهای سبزی که مساحت کمی داشته و همچنین نیاز به مراقبت بالایی ندارند انتخاب خوب و مناسبی به شمار می رود. گرچه قدرت و توان حاشیه زن برقی به اندازه حاشیه زن بنزینی نیست.

اصطلاحا به علف تراش، حاشیه زن هم گفته می شود. در واقع عملکرد این دو دستگاه مشابه هم هست، با این تفاوت که توان موتور علف تراش بالاتر از حاشیه زن است و تیغه دستگاه فلزی است. بیشتر علف تراش ها دارای موتور 2 زمانه بنزینی هستند و از لحاظ  قیمت به مراتب گران تر از حاشیه زن ها است.

 با این خصوصیاتی که گفته شد، شما می توانید قبل از خرید دستگاه مناسب حیاط خود را انتخاب کرده و سپس خریداری کنید. شما می توانید در هنگام خرید، از فروشنده بخواهید  تیغه علف تراش و دسته دستگاه را برای شما نصب کند و حتماً درباره طرزکار و نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه شما را راهنمائی کنید.

طراحی حاشیه زن و علف تراش

همه حاشیه زن ها به لحاظ ظاهری شبیه به هم اند و دارای شفت مستقیم یا خمیده هستند و در قسمت ابتدائی شفت یک تیغه از جنس هد نخ نایلونی وجود دارد که متصل شده و دوران می کند و قدرت دستگاه بوسیله موتوری که در انتهای شفت قرار دارد تامین می شود و همچنین یک دستگیره روی شفت برای تسلط بیشتر و کنترل بهتر اپراتور وجود دارد.

طول دستگاه حاشیه زن برای سهولت استفاده از دستگاه حدود 160 سانتیمتر است. به دلیل اینکه دستگاه حاشیه زن وزن کمی دارد و جمع و جور است اگر به مدت طولانی از آن استفاده کنید مشکلی پیش نمی آید. 

نکته دیگر در مورد هد نخ حاشیه زن می باشد که باید برای تعویض هد نخ مهارت کافی را داشته باشید. در این مورد پیشنهاد می شود از هد نخ های ساده و با دوام استفاده کنید تا در هنگام عوض کردن آن ها با مشکل کمی رو به رو شوید. 

علف تراش نسبت به حاشیه زن زمینه ی کاری گسترده تری دارد. ضمن آنکه دارای شفت بلندتر هستند و دسته دستگاه با فرم حلقوی یا دوچرخه ای طراحی شده است.

علف تراش دارای دو نوع دوشی و پشتی می باشد  که هر دو مورد دارای تجهیزاتی است که می تواند دستگاه را به بدن اپراتور وصل کند. این کار سبب  می شود توزیع وزن دستگاه متوازن باشد و به علت اینکه وزن علف تراش نسبت به حاشیه زن بیشتر است، حمل آن را آسان تر می کند.

انتخاب نوع تیغه علف تراش، بستگی به نیاز ما دارد. در برخی از مدل ها که تیغه آن خاص است، می توان شاخه های درختان که در ارتفاع  پایین تر و در دسترس هستند را کوتاه کرد. استفاده از این نوع تیغه علف تراش، برای نواحی که امکان استفاده از اره برقی نیست، مناسب می باشد.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید چمن زن موتوری خوب

 

در واقع مکانیزم  و اساس دو دستگاه حاشیه زن و علف زن مشابه هم هست، با این تفاوت که توان موتور علف تراش بالاتر از حاشیه زن است و تیغه دستگاه فلزی است.

 

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که دستگاه حاشیه زن و علف تراش کاربرد مشابهی دارند با این تفاوت که برای کوتاه کردن علف های هرز که در حاشیه فضاهای سبز می روید باید از دستگاه حاشیه زن استفاده کرد. 

در واقع اساس و مکانیزم این دو دستگاه مشابه یکدیگر است با این تفاوت که توان موتور دستگاه علف تراش بالاتر است و در نتیجه قدرت بیشتری دارد و دامنه عملکرد آن وسیع تر است.

به لحاظ وزن دستگاه حاشیه زن سبک و جمع و جور تر است و استفاده از آن راحت و آسان است،  در مقابل دستگاه علف تراش وزن بیشتری دارد و کار کردن با آن در برخی از قسمت های زمین سخت و دشوار است.

بیشه کالا فروشگاه اینترنتی ماشین آلات صنعتی ، کشاورزی ، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید دستگاه حاشیه زن و علف تراش را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاص فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *