بلاگ

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور
Rate this post

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور برای افرادی که با ابزار و ماشین آلات کشاورزی سر و کار دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کلتیواتور 7 اسب گیربکسی بنزینی دوو و کلتیواتور تسمه ای بنزینی 5.5 اسب دوو دو مدل از بهترین مدل های کولتیواتور در بازار است.

کولتیواتورها در زمینه استفاده  بهتر و بهینه از زمان، نیروی انسانی کمتر و راندمان بیشتر در عرصه ی باغداری و کشاورزی بسیار مفید و موثر واقع شدند.

ما در این جا قصد داریم شما را با دستگاه تیلر کولتیواتور، ویژگی های این دستگاه، انواع و موارد استفاده از آن آشنا سازیم.

 

بیشتر بدانید: مقایسه حاشیه زن و علف تراش

 

عملکرد تیلر کولتیواتور تقریبا به صورت خودران است، بدین معنا که با کشش خود رو به جلو حرکت می کند یا با متصل شدن در پشت یك تراكتور دو چرخ  یا  تراكتور چهار چرخ  كشیده می شود.

 

تیلر کولتیواتور چیست ؟

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

تیلر کولتیواتور در بین ابزارها و ماشین آلات کشاورزی و باغبانی کاربرد و استفاده فراوانی دارد. این دستگاه  یک تراکتور می باشد که دارای دو چرخ است و معمولا با موتورهای های بنزینی و دیزلی که بر روی یک شاسی چرخ دار قرار دارد، تولید می شود.

این دستگاه می تواند با استفاده از کوپلینگ و گاردون به وسایلی چون پمپ آب ، پمپ سمپاش، شاسی کولتیواتور، چاله کن و نهر کن ، دروگر، روتیواتور و شخم زن و تریلر و … متصل شود.

 

دلیل محبوبیت تیلر کولتیواتور

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

 

استفاده از دستگاه تیلر کولتیواتور بسیار آسان و راحت است به گونه ای که کشاورزان زن و افرادی که کم سن هستند و از لحاظ بدتی قدرت کمی دارند بتوانند به راحتی از این دستگاه در امر شخم زدن و دروگری زمین خود بهره ببرند.

عملکرد تیلر کولتیواتور تقریبا به صورت خودران است، بدین معنا که با کشش خود رو به جلو حرکت می کند یا با متصل شدن در پشت یك تراكتور دو چرخ  یا  تراكتور چهار چرخ  كشیده می شود.

در واقع استفاده از کولتیواتور در قالب تیلر کلتیواتور بشر را به سمت بهره بردن از مکانیزاسیون می کشاند و ما را از کشاورزی سنتی و استفاده از حیوانات در امر هدایت شخم زن ها  بی نیاز می کند، امری که الان به ندرت در اقتصادهای صنعتی و پیشرفته دنیا دیده می شود. 

انواع تیلر کولتیواتور

راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور

تیلر کولتیواتورهای شخم زن بر اساس منبع سوخت در دو نوع بنزینی و دیزلی (گازوئیلی) تولید می شوند. 

نوع بنزینی از لحاظ اندازه کوچکتراست و در زمین های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیزلی اندازه بزرگتری دارد  و از توان و قدرت بالاتری برخوردار است، به همین سبب برای شخم زدن زمین های بزرگ و وسیع مناسب است. همچنین نوع دیزلی آن مصرف سوخت کمتری دارد. نوع بنزینی دارای قدرت و توان 5/5 تا ۷ اسب بخار می باشد و نوع دیزلی 5/5 تا ۱۲ اسب بخار.

همچنین تیلر کولتیواتورها به دو دسته استارتی و هندلی نیز تقسیم بندی می شوند. نوع هندلی با کشیدن طناب هندل روشن می شود. در نوع استارتی شدت جریان های مختلفی بر اساس نوع باتری تولید می شود که در هنگام انتخاب تیلر کولتیواتور باید به این نکته توجه کنید.

در ضمن شاید نوع چرخ ها با یکدیگر متفاوت باشد. برخی تیلر کولتیواتورها مجهز به چراغ، تک چراغ و یا دو چراغ کاوردار هستند.

 

موارد استفاده تیلر کولتیواتور چیست ؟

تراکتور دو چرخ یک دستگاه بسیار کاربردی در جاهایی است که امکان حضور تراکتور نیست یا به دلیل قیمت بالای آن امکان خرید تراکتور وجود ندارد.

 این دستگاه برای استفاده در زمین های کشاورزی و باغ ها یکی از بهترین وسایل است. به خاطر همین مسئله معمولا این دستگاه را با نام هایی چون تیلر کولتیواتور باغی و تیلر کشاورزی نیز می شناسند. 

از جمله کارهایی که بوسیله این ابزار می توان انجام داد عبارتند از:کشت، سله شکنی، سمپاشی، شخم زنی، درو کردن، بارکشی، انتقال نیرو، علف کنی، جارو کشی، تیغ زدن، مسطح نمودن زمین، برف روبی و نرم کردن و به هم زدن خاک و بستر کشت.

 

ویژگی های اصلی تیلر کولتیواتور

موتور

این دستگاه با توجه به توانایی موتور  به شکل زیر تقسیم بندی می شوند:

  • 5 تا 6 اسب بخار 
  • 7 اسب بخار 
  • 9 تا 10 اسب بخار
  •  12 اسب بخار

 

گیربکس

 

باتوجه به نوع گیربکس و دنده  این دستگاه به این شکل دسته بندی می شوند:

  • یک دنده
  • دو دنده ( یک دنده جلو ، یک دنده عقب )
  • 3 دنده ( دو دنده جلو ، یک دنده عقب ) 
  • چهار دنده ( دو دنده جلو ، یک دنده عقب )
  • شش دنده ( سه دنده جلو ، سه دنده عقب )
  • هفت دنده ( چهار دنده جلو ، سه دنده عقب )
  • بیشتر تیلرهای موجود در بازار به صورت 3 دنده می باشد.

چرخ ها

این دستگاه با توجه به نوع چرخ ها معمولا با چرخ های زیر تولید می شوند:

  • 400 در 8
  • 400 در 10
  • 500 در 10
  • 500 در 12

 

عرض و عمق شخم تیلر کولتیواتور

  • عرض و عمق شخم با توجه به نوع کولتیواتور متفاوت است.
  • عرض و عمق شخم مناسب به مساحت ، نوع خاک و انتخاب صحیح کولتیواتور بستگی دارد.
  • بیشترین عرض شخم را می توان بوسیله کولتیواتور های باغبان ماشین با حداکثر 40 تیغه روتیواتور ایجاد کرد.

این دستگاه قابلیت خاک ورزی اولیه و ثانویه  را با توجه به عمق شخم و قابلیت تنظیم آن به وسیله میله کششی انتهای دستگاه دارد. بدین معنا که  اگر در عمق کم کار کند دارای قابلیت کولتیواتور و اگر در عمق زیاد کار کند، قابلیت تیلری دارد.

 

بیشتر بدانید:  کاربرد چاله کن موتوری و معرفی انواع آن

 

 این دستگاه قابلیت خاک ورزی اولیه و ثانویه  را با توجه به عمق شخم و قابلیت تنظیم آن به وسیله میله کششی انتهای دستگاه دارد.

 

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که راهنمای خرید و انتخاب تیلر کولتیواتور می تواند به شما کمک می کند تا در خرید این دستگاه بهترین را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. 

از دلالیل محبوبیت این دستگاه می توان به کاربرد راحت و آسان آن اشاره کرد. 

این دستگاه می تواند با استفاده از کوپلینگ و گاردون به وسایلی چون پمپ آب ، پمپ سمپاش، شاسی کولتیواتور، چاله کن و نهر کن ، دروگر، روتیواتور و شخم زن و تریلر و … متصل شود.

از جمله کارهایی که بوسیله این ابزار می توان انجام داد عبارتند از: کشت، سله شکنی، سمپاشی، شخم زنی، درو کردن، بارکشی، انتقال نیرو، علف کنی، جارو کشی، تیغ زدن، مسطح نمودن زمین، برف روبی و نرم کردن و به هم زدن خاک و بستر کشت.

از مشخصه های اصلی تیلرکولتیواتور می توان به موتور، گیربکس و چرخ ها اشاره کرد.

بیشه کالا فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی ، کشاورزی ، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید تیلر کولتیواتور را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاص فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *